سئو تکنیکال چیست؟ راه های بهبود سئو تکنیکال کدام است؟
نوشته شده توسط : مستر امیری

سئو تکنیکال چیست؟ راه های بهبود سئو تکنیکال کدام است؟

یادم میاید زمانی که تازه با سئو آشنا شده بودم و اسم سئو تکنیکال شنیدم داشتم کم کم از یاد گرفتن سئو پشیما ن میشدم . چون فکر میکردم برای اینکه بخواهم سئو تکنیکال یاد بگیرم باید حتما قبل آن برنامه نویسی یاد بگیرم. اصلا برنامه نویسی دوست نداشتم. به همین دلیل هم آموزش سئو تکنیکال برای من تبدیل شده بود به یه غول و گذشتن از 7 خان رستم. تا اینکه تو یکی از تبلیغات بنری در یکی از سایت ها به جمله با سئو فروش سایتت رو چند برابر کن ! بر خوردم . همین جمله باعث شد برم سراغ یادگیری. که خب بعدها دیدم اصلا تکنیکال غولی نبود که ازش فرار می کردم. خب اول برای شما توضیح می دهیم که سئو تکنیکال چیست؟ بعد یه سری تکنیک به شما یاد می دهیم تا بتوانید تکنیکال سئو سایت خود را بهبود دهید و رتبه وب سایت شما در نتایج سرپ گوگل بهبود پبدا کند.

سئو تکنیکال چیست ؟

سئو تکنیکال یکی از مهمترین خدمات سئو سایت است که  اشاره به تمامی عملیاتی دارد که در سمت وبسایت و سرور انجام می شود. تا به خزنده موتور جستجو گوگل برای پیدا کردن لینک های سایت و ایندکس صفحات آن کمک زیادی می‌کند. به عبارتی دیگر هدف بهینه ‌تر کردن رتبه سایت در گوگل است که با استفاده از اقدامات فنی و حرفه ای انجام می شود.

البته با اینکه اقدامات سئو تکنیکال مانند سئو داخلی و خارجی است؛ اما در این نوع بیشتر دید به سمت به فنی و در واقع اقدامات تکنیکی است. در شرکت‌های بزرگ، تیمی برای بررسی این حوزه وجود دارد و درواقع حوزه تکنیکال از آف پیج و آن پیج مجزا است. زیرا سئو تکنیکال بسیار مهم است. و رقابت در رتبه های بالای صفحه اول گوگل بر سر سئو تکنیکال است. مثلا سایتی که سرعت بالاتری دارد طبیعتا به دلیل تجربه کاربری خوبی که به وجود میاورد به لحاظ رتبه در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت.

چرا سئو تکنیکال مهم است؟

سئو تکنیکال برای رسیدن به بهترین جایگاه ها در نتایج گوگل از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. یکی از فاکتورهای سئو تکنیکال که می تواند روی تجربه کاربری تاثیر مستقیم داشته باشد سرعت وب سایت است. سایت هایی که سرعت لود خوبی نسبت به رقبا دارند از شانس بیشتری برای قرار گرفتن در بهترین جایگاه صفحه اول گوگل برخوردارند. زیرا سرعت بالا بری لود صفحات نرخ پرش Bounce rate را کاهش می دهد. میزان ماندگاری اربر در سایت را افزایش می دهد و اسن عوامل از نظر گوگل یعنی محتوای صفحات شما توانسته نیاز کاربر را رفع کند بنابراین رتبه بهتی به شما می دهد.

مهمترین موارد برای بهبود سئو تکنیکال

با رعایت موارد و نکته های زیر می توانید وضعیت سئو فنی سایت خود را بهبود دهید:

بهبود سرعت وب سایت

یکی از موارد  بسیار مهم در هر سایتی سرعت مناسب سایت می باشد که باعث می شود در تایم  جست و جو کاربران تفاوت های چشمگیری وجود داشته باشد سایتی که از لحاظ سرعت کند باشد و دیر لود شود باعث منصرف شدن کاربر از ورود به آن سایت می شود. برای اینکه سرعت صفحات مختلف سایت خود را بهبود دهید ابتدا لازم است ببینید وضعیت سرعت آنها چطور است؟ بنابراین باید با استفاده از ابزارهایی این کار را انجام دهید. یکی از ابزارهای سئو که می تواند به شما کمک کند GTMETRIX است. کافی است URL صفحه مورد نظر خود را در GTMETRIX  وارد کنید به این ترتیب شما می توانید ببینید وضعیت سرعت صفحه مورد نظر سایت شما به چه صورتی است و در چه گریدی قرار دارد. به علاوه سرعت لود صفحه را هم می توانید ببینید. همچنین مواردی که باعث شده سرعت صفحه مورد نظر شما عالی نباشد و در گریدA  نباشد را هم مشاهد می کنیدو مثلا یکی از خطاهایی که وجود دارد ممکن است به خاطر فونتی باشد که استفاده می کنید. یا اگر از صفحه ساز المنتور استفاده می کنید نباید از بخش های زیاد و فاصله گذار زیاد استفاده کنید زیرا لود هر کدام از آنها طول می کشد و طبیعتا سرعت را کاهش خواهد داد. مشکل دیگر می تواند مربوط به سرور باشد. در صورت امکان سعی کنید از سرور هایی که در ایران هستند استفاده کنید زیرا به این ترتیب سرعت لود سایت شما بهتر خواهد بود.

قابلیت کراول کردن

به طور معمول موتور های جست و جو از ربات های خزنده در سایت و ایندکس شما استفاده می کنند ربات های خزنده  لینک های مربوط به صفحات را برای درک کردن بهتر مطالب دنبال می کنند.  به همین علت ایجاد یک ساختار منسجم  متشکل از لینک های داخلی صحیح در سایت باعث میشود تا موتور های جست و جو و ربات ها درک بهتری از سایت داشته باشند. یکی از موارد که می توانید به کمک آن مسیر حرکت خزنده های گوگل را راحت کنید ساخت نقشه سایت درست و صحیح است.

حذف لینک های شکسته و خراب

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که روی لینکی در نتایج serp گوگل کلیک کنید و با خطای 404 مواجه شوید. به این لینک ها شکسته و خراب می گویند. همچنین ممکن است از صفحه ای دیگر به آ« صفحه ی حذف شده لینکی داده شده باشد اگر مسیر لینک های داده شده به آن صفحه را اصلاح نکنید باز همین خطای 404 برای کاربر ایجاد می شود.  ممکن است به هر دلیلی مثل تغییر استراتژی سایت محتوای صفحه ای را حذف کرده و لینک آن هم حذف شده باشد. اما اگر آن صفحه قبلا توسط خزنده های گوگل کرال شده باشند با جذف لینک نمی توانید آن را از نتایج حذف کنید. باید حتما url آن را روی آدرس صفحه ای دیگر از سایت خود که مرتبط است ریدایرکت 301 کنید. این موارد یعنی حذف لینک های شکسته و خراب برای بهبود سئو تکنیکال بسیار مهم است زیرا از نظر خزنده های گوگل بسیار اهمیت دارد. برای اینکه بتوانید رتبه خوبی برای وب سایت خود به دست آورید نیاز است این موراد را اصلاح کنید.

بهینه سازی فایل robot txt

تمامی صفحات سایت شما نیاز ندارند که ایندکس شوند و در نتایج گوگل دیده شوند. مثلا صفحه پرداخت و ... url  این صفحات در فایل robot txt  وجود دارد. کرال باجت سایت شما با توجه به فعالیتی که سایت شما دارد و البته نحوه این فعالیت در سئو داخلی و سئو خارجی ظرفیت مشخصی برای کرال شدن صفحات دارد. و شما نباد این ظرفیت را برای صفحاتی که نیازی به کرال شدن ندارند هدر بدهید. می توانید url این صفحات را در   robot.txt نو ایندکس کنید به این ترتیب دیگر خزنده ها و ربات های گوگل آن صفحات را کرال نخواهند کرد. و این ظرفیت برای صفحات اصلی و مورد نظر شما مصرف خواهد شد.

سایت خود را ایمن کنید

همه موارد ایمنی در سایت رعایت خواهد شد. وجود و تائید HTTPS نشان می‌دهد که کسی نمی‌تواند به داده‌های ارسال شده بین مرورگر و سایت دسترسی داشته باشد. بنابراین حالت HTTPS را برای سایت خود فعال کنید. زیرا اگر سایت شما ایمن نباشد و کسی سایت شما را هک کند گوگل شما را جریمه می کند. زیرا شم را سایتی ایمن برای کاربران خود در نظر نخواهد گرفت.

حذف محتوای تکراری (duplicate content)

محتوای تکراری می تواند به سایت شما آسیب بزند. مشکل محتوای تکراری بیشتر در سایت های فروشگاهی که محصولات مشابه زیاد هستند به چشم می خورد. برای رفع این مشکل محتوای تکراری می توانید از تگ کنونیکال استفاده کنید. با استفاده از تگ کنونیکال شما می توانید به موتورهای جستجو بفهمانید کدام صفحه برای شما مهم است و کدام صفحات را نیازی نیست در نتایج یندکس کند.

قالب ریسپانسیو و متناسب با موبایل

با توجه به قابلیت هایی که در گوشی های موبایل ایجاد شده و کاربران می توانند وارد سایت ها شوند وضعیت ریسپانسیو بودن یک سایت بسیار مهم است. زیرا بخش قابل توجهی از کاربران گوگل از موبایل استفاده می کنند. قالب ریسپانسیو سایت در اصل قالبی است که نسبت به اندازه صفحه نمایش کاربر واکنش نشان می‌دهد. مثلاً زمانی که شما با رایانه به سایتی سر بزنید، سایت را متفاوت از زمانی می‌بینید که با تلفن همراه یا تبلت وارد آن می شوید. این به خاطر ریسپانسیو بودن سایت است که نسبت به اندازه صفحه نمایش شما کوچک و بزرگ می‌شود تا بتوانید به بهترین شکل ممکن همه اجزای آن را مشاهده کنید.

 

منبع: آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: